AntrenamentLife StyleNutritie

MITURI SI GRESELI DESPRE SLABIT

Fiecare dintre noi isi doreste sau si-a dorit un corp atletic, functional si sanatos. De-a lungul timpului au aparut tot felul de mituri si greseli despre slabit (produse) care garanteaza cele mai bune rezultate.

Realitatea este alta si cu totii o cunoastem!

Pentru a obtine un echilibru, este nevoie de disciplina si de cateva “sacrificii” pentru inceput. Poate nu ai un metabolism care sa-ti permita sa mananci cea mai mare pizza in fiecare zi si sa ai “ six pack” in acelasi timp. Doar ca, poti ajunge in punctul in care sa le ai!

In momentul in care ajungi sa ai o alimentatie echilibrata si un nivel de activitate fizica optim, te poti bucura de toate beneficiile unui stil de viata sanatos.

Cand gasesti calea in care sa imbini toate acestea, vei arata si te vei simti mult mai bine decat inainte. Este mult mai atractiv sa te bucuri de viata, sa iti descoperi corpul decat sa fii lenes, gras, dependent de dulce si cartofi prajiti.

Cand ai sa ajungi in aceasta “zona a sanatatii”, poti sa faci tot ceea ce iti doresti cu corpul tau. Rezultatele sunt inevitabile, este doar o chestiune de timp.

In cele ce urmeaza ,voi prezenta cele mai intalnite mituri si greseli care “ ajuta” la pierderea in greute (slabit).

1.MONITORIZAREA CONSUMULUI CALORIC ESTE INUTILA

Daca as fi avut cate un banut pentru fiecare persoana cu care am vorbit, ce-si dorea sa slabeasca dar nu voia sa-si cantareasca mancarea sau sa-si monitorizeze caloriile… hmm, cred ca as fi ajuns in forbes!

Este la fel de logic precum calatoria dintr-un capat in celalat al tarii fara a te interesa cat combustibil ai in rezervor.

Adevarul este ca, pentru a pierde in greutate (a slabi), este necesar sa-ti monitorizezi si sa-ti reglezi ceea ce mananci.

Metabolismul este un sistem energetic, care functioneaza si opereaza dupa legile sistemului energetic.
Principiul balantei energetice este simplu- energia consumata vs energia oferita corpului prin mancare.

Conform acestui principiu, daca ii oferi corpului mai multa energie decat poate sa arda, acel mic exces este stocat sub forma tesutului adipos. In schimb, daca ii dai corpului un pic mai putina energie decat poate sa arda, va apela la depozitele de tesut adipos pentru diferenta de energie de care are nevoie, rezultand o usoara pierdere in greutate.

2.FACI CARDIO SI SLABESTI! – MITURI SI GRESELI DESPRE SLABIT

Frecvent, observ cum unele persoane care au probleme cu greutatea, pierd ore in sir pe banda sau pe una din bicicletele eliptice din sala, sperand ca vor scapa ca prin minune de kilogramele nedorite. Dupa cateva saptamani, le gasesc in acelasi loc fara nicio schimbare.
De-a lungul timpului s-a creat o falsa impresie precum ca, efortul cardio este primordial pierderii in greutate (slabitului) fara a puncta faptul ca trebuie sa fie intr-o stransa interdependenta cu alimentatia.

Efortul de tip aerob (cardio) poate spori pierderile de tesut adipos in doua feluri, prin:

  • Cresterea numarului de calorii arse
  • Imbunatatind rata metabolica

Ce este rata metabolica? BMR

Reprezinta cheltuiala energetica minima a unui organism in starea de veghe. In termeni uzuali, metabolismul bazal este definit ca nivelul minim de energie necesara mentinerii vietii. El mai este numit si consum energetic obligatoriu.

Nevoile tale energetice zilnice sunt alcatuite din BMR plus cheltuielile energetice necesare activitatilor zilnice.
Accelerarea sau incetinirea metabolismului, reprezinta faptul ca, corpul tau arde mai mult sau mai putin in timp ce te odihnesti.

Efortul cardio, in special HIIT ( high intense interval training) poate creste rata metabolica. In termeni uzuali “after burn effect”. Stiu, suna foarte atragator si e destul de simpla ideea, corpul continua sa arda dupa efortul fizic.

The point is: Daca nu te alimentezi corect, alergarea de seara nu te va salva!

Sa presupunem ca incerci sa pierzi in greutate si mananci cu 600 kcal peste nevoile tale energetice. Alergi pentru 30 de minute la sfarsitul zilei si arzi in jur de 300 Kcal plus alte 100 kcal datorita efectului “ after burn”.
Acum, inca esti cu 200 Kcal peste. Asta inseamna ca, depozitele tale de tesut adipos nu au fost deloc solicitate, chiar au avut de castigat.
Poti continua asa ani de zile si niciodata sa nu ajungi la o compozitie corporala cu un tesut adipos redus. Acesta este cel mai intalnit motiv pentru care unele persoane nu pot pierde in greutate indiferent de ceea ce fac si mai ales cu un istoric hipocaloric.

3.DIETELE COMERCIALE – MITURI SI GRESELI DESPRE SLABIT

Diete precum: The Atkins diet, The South Beach diet , The Paleo diet, The Hollywood diet, Rina diet , apar din ce in ce mai mult in mediul online si nu este un lucru pozitiv.
Nenumarate diete sunt asociate unor modele, actori si conduc oamenii catre dieta perfecta pentru a slabi.
Rezultatul este urmatorul: oamenii ajung “sa mearga” din dieta in dieta, esuand in a obtine rezultatele pe care si le doresc.
De aceea, cea mai buna dieta este cea pe care o poti sustine, care este echilibrata din punct de vedere nutritiv si care nu te aduce intr-un prag de oboseala fizica si psihica.

4.PIERDEREA IN GREUTATE DINTR-O ANUMITA ZONA A CORPULUI

Gasim metode pe tot internetul cum sa pierdem in greutate dintr-o anumita zona a corpului nostru. Mai ales, cum sa faci six pack in 3-6 saptamani, garantat!

Mi-as fi dorit sa fie atat de simplu!

Cercetarile au demonstrat ca prin antrenarea unui muschi, aportul sanguin la nivelul muschiului creste si are loc degradarea celulelor adipoase in acea zona. Insa, nu influneteaza atat de mult pierderea in greutate incat sa conteze cu adevarat.

Poti executa toate exercitiile pentru zona abdominala dar nu vei obtine “six pack-ul” pana cand nu ajungi la un procent de grasime adecvat. Acest procent de grasime adecvat, este influentat in mare parte de o dieta corecta.

Daca iti doresti o parte a corpului mai sculptata si tonifiata, lucrand musculatura acelei zone in mod repetat , fara a reduce procentul de grasime din corp, rezultatul s-ar putea sa nu te satisfaca. Musculatura va creste, procentul tesutului adipos ramane nemodificat si va rezulta o zona mai mare si ma pufoasa.

De aceea, multe femei considera ca antrenamentul cu greutati le va face sa arate foarte masive. Marea majoritate incep antrenamentul cu greutati fara a da o importanta procentului de grasime din corp. Daca masa musculara creste, tesutul adipos trebuie sa scada pentru a evita acel aspect masiv si “ plin de muschi”

O femeie trebuie sa se pastreze sub 20% body fat pentru a mentine aspectul atletic, abdomen plat, brate tonifiate, picioare sculptate etc.

Un barbat ar trebui sa ramana sub 10% body fat pentru un abdomen vizibil, talie ingusta, vascularizat, masa musculara densa etc.

Etichete
Arata mai mult

Eduard Ifrim

Specialist in arta remodelarii corporale, antrenor, instructor international acreditat de European Fitness Association, Kineto-terapeut si Tehnician Nutritionist a indrumat si format prin training-uri, coaching, speaking si mentoring grupuri care au participat la sesiuni de training, seminarii, team-building-uri, workshopuri și sesiuni de coaching.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Close