Life StyleNutritieSuplimente Nutritive

Proteina – Suplimente nutritive – Pudra proteica

Proteina din zer : WHEY – Pudra proteica

Proteina din zer este cea mai cunoscuta si recomandata pudra proteica de pe piata la ora actuala.

Bineinteles ca stim cu totii ce este zerul. De aceea, mentionez doar faptul ca proteina din zer este foarte bogata in Leucina. Este un amino acid esential si joaca un rol foarte important in sinteza proteica.

Proteina din zer se poate administra oricand, dar este mult mai eficient utilizata daca este administrata dupa antrenament. Digestia rapida si eliberarea imediata a aminoacizilor in sange ( in special Leucina) stimuleaza mai rapid cresterea musculara dupa antrenament.

CASEINA – Pudra proteica

Caseina, cred ca este printre cele mai cunoscute produse dupa whey protein si este deasemenea o proteina care se gaseste in lapte. Proteina whey este considerata o proteina cu absorbtie rapida. ( se digera rapid-pana intr-o ora). Caseina este o proteina cu absorbtie lenta pentru ca se digera lent. (Pana la cateva ore).

Sunt tot felul de pareri si dezbateri conform carora suplimentele proteice whey sunt mult mai bune decat Caseina pentru cresterea masei musculare sau vice versa.

Unii experti afirma:

  • Datorita absorbtiei rapide si cantitatii mari de leucina pe care o contine, 30-40 g de whey protein este probabil cea mai buna alegere dupa antrenament.
  • Datorita digestiei si eliberarii lente a aminoacizilor, caseina este cel mai bun supliment proteic ce poate fi administrat inainte de somn pentru ca ajuta la refacerea musculara.De mentionat este faptul ca:
    Chiar daca nu exista vreo intoleranta la lactoza, pot aparea unele probleme digestive in urma consumului de proteina WHEY sau CASEINA cum ar fi flatulenta.

In cazul in care nu exista un confort digestiv optim, puteti opta pentru o proteina fara lapte.

PROTEINA DIN OU– pudra proteica

Multe persoane nu stiu de existenta acesteia. Proteina din ou are trei mari beneficii:

  • Este foarte bine tolerata si utilizata de catre corp si este o proteina completa.
  • Conform cercetarilor, proteina din ou este similara cu proteina din zer in ceea ce priveste stimularea cresterii masei musculare.
  • Este o proteina care se digera mult mai lent chiar decat Caseina, fara grasimi si cu foarte putini carbohidrati.

Proteina din soia

Se cunoaste faptul ca proteina din soia este o sursa buna de proteina pentru cresterea muscular dar cu prezenta unor efecte negative asupra persoanelor de gen masculin.

Conform unor cercetari , administrarea regulata de proteina din soia are efecte feminizante asupra persoanelor de gen masculin din cauza substantei care se gaseste in semnitele de soia – isoflavones.

Harvard University a realizat un studiu pe 99 de barbati timp de trei luni de zile. In tot acest timp, acestia au consumat proteina din Soia. Rezultatele cercetarii au demonstrat ca numarul de spermatozoizi din lichidul seminal a fost diminuat. – 41 mil de spermatozoizi per mililitru, mai putin decat la barbatii care nu au consumat proteina din soia.

Pe de alta parte, University of Guelph a realizat un studiu pe 32 de barbati. Acestora, le-a fost controlata cantitatea de proteina din soia, mai mica sau mai mare. Studiul s-a desfasurat pe o perioada de 57 de zile si au concluzionat faptul ca, calitatea lichidului seminal nu este afectata in urma constumului de soia. 

Mai cunoastem faptul ca efectele asupra corpului pot varia in functie de prezenta ,sau nu, a unei bacterii intestinale. Aceasta bacterie este prezenta cam la 30-50% dintre oameni si metabolizeaza daidzein intr-un metabolit numit eqoul.

Equol are o puternica activitate estrogenica, cu afinitate pentru receptorii de estrogen.

In anul 2011 a fost publicat un studiu in urma unor cercetari realizate de catre Peking Univerity. Acestia au aflat faptul ca, daca barbatii cu prezenta ridicata a bacteriei intestinale ce metabolizeaza daidzein in metabolitul equol, consuma o cantitate mare de soia pentru trei zile, nivelul lor de testosteron scade si nivelul de estrogen creste.

Potrivit altui studiu, realizat pe femei de catre oamenii de stiinta de la SungKyunKwan Univeristy arata faptul ca, isoflavone suprima secretia de estrogen cand nivelul este foarte ridicat si creste nivelul de estrogen cand nivelul acestuia este scazut.

Sunt cercetari care ne indica faptul ca soia poate avea efecte benefice asupra femeilor. Printre beneficii se numara reducerea riscului de aparitie a unor boli de inima si a cancerului de san. Insa, pe de alta parte sunt studii care contrazic aceste afirmatii.

O alta problema a consumului de soia ar fi ca, majoritatea semintelor de soia sunt modificate genetic.( 91% potrivit informatiilor oferite de catre guvernul American).

Concluzionez prin faptul ca sunt foarte multe necunoscute legate de proteina din soia si de aceea nu recomand administrarea ei.

Etichete
Arata mai mult

Eduard Ifrim

Specialist in arta remodelarii corporale, antrenor, instructor international acreditat de European Fitness Association, Kineto-terapeut si Tehnician Nutritionist a indrumat si format prin training-uri, coaching, speaking si mentoring grupuri care au participat la sesiuni de training, seminarii, team-building-uri, workshopuri și sesiuni de coaching.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Close