AntrenamentDiverse

Tipul somatic- Endomorf, Ectomorf si Mezomorf

Ce este TIPUL SOMATIC?

Nu fiecare organism a fost creat egal. Inainte de a incepe sa va creati planul de antrenament si regimul alimentar, este important sa va dati seama de tipul somatic al corpului. Afland care sunt trasaturile cele mai accentuate dintre cele trei tipuri de corp de baza, va veti putea adaptata mai bine planul de dieta si exercitiile. Ulterior, stabilind obiective realiste, atractive care sa deschida calea catre obtinerea celor mai bune rezultate.

Tipul somatic este un criteriu in clasificarea corpurilor omenesti în functie de cateva caracteristici evidente: grosimea oaselor, masa musculara, strat adipos.

Sunt trei tipuri somatice de baza:

  • Endomorful, carcaterizat prin un tesut adipos ridicat;
  • Ectomorful, distins prin lipsa tesutului adipos si a mase musculare.
  • Mezomorful, caracterizat printr-o crestere rapida de masa musculara;

TIPUL SOMATIC ENDOMORF

  • Mare, cu oase groase, bazin si umeri lati, strat mare de tesut adipos, masa musculara mare, mai ales in partea inferioara a corpului, apetit ridicat.
  • Structura osoasa foarte mare
  • Catigurile in forta sunt deosebite
  • Metabolism lent
  • Tesut adipos ridicat

    Prioritatea numarul 1 este scaderea procentului a tesutului adipos!
  1. Spre deosebire de ectomorf, endomorful trebuie sa-si concentreze eforturile mai mult pe maximizarea pierderilor de grasime.
  2. Seturi si repetari – se pot face mai multe seturi decât în cazul ectomorfilor iar perioadele de odihna trebuie să fie mici, pentru a mentine o rata ridicata a metabolismului. Ciclzarea antrenamentelor de 4-5 ori pe saptamana va imbunatati arderea grasimilor.
  3. Trebuie să combine exercitiile de tip aerob cu cele de tip anaerob.
  4. O cale de maximizare a efectelor exercitiilor aerobe este si monitorizrea frecventei cardiace si mentinerea ei in zona de 60-75% din frecventa cardiaca maximala, cel puțin 30 de minute pe zi.

TIPUL SOMATIC ECTOMORF

  • Grasime puțină
  • Musculatura slabă.
  • Structură osoasă subțire și lungă, în genereal longelin.
  • Metabolismul rapidPrioritatea numarul 1 este cresterea in masa musculara!Antrenamentele rare si scurte dau cele mai bune rezultate. Trei antrenamente pe saptmana ar fi o ciclizarea potrivita pentru a lasa o perioada optima de refacere intre antrenamente.Din moment ce principala problema a ectomorfilor este un mediu hormonal neprielnic, trebuie pus accentul pe acel stil de antrenament care ofera un raspuns hormanal foarte bun. Antrenamentele cu greutati trebuie sa fie facute cu pauze mari intre serii ( 2-4 minute) si sa fie bazate in principal pe miscari de baza: genuflexiuni, impins culcat, indreptari, flotari la paralele etc.Antrenamentele de tip aerob sa fie cat mai limitat mai ales in faza in care se urmareste cresterea in masa musculara. Limitarea la minimum a efortului aerob conserva kaloriile, sustinand astfel cresterea in masa musculara si refacerea.

TIPUL SOMATIC MEZOMORF

  • Tipul somatic cu potentialul cel mai ridicat pentru fitness si culturism. Majoritatea culturistilor de performanta au acest tip de metabolism.
  • Masa musculara mare, umeri lati, solduri inguste, strat adipos redus
  • Castiga usor masa musculara, fara a acumula tesut adipos.
  • Structura osoasa medie spre mare.
  • Dezvoltarea masei musculare este vizibila.
  1. Persoanele care au trasaturile cele mai accentuate ale acestui tip de metabolism se pot antrena mult mai des decat persoanele care au trasaturi accentuate de ectomorf. Insa, atentie trebuie sa fie sporita pentru a nu intra in supra antrenament.
  2. Se pot concentra pe crestere in masa musculara sau pe pierdere in greutatea in functie de obiectivele dorite. Marea majoritatea preferea sa ciclizeze perioadele ” BULKING” si „CUTING”.

Etichete
Arata mai mult

Eduard Ifrim

Specialist in arta remodelarii corporale, antrenor, instructor international acreditat de European Fitness Association, Kineto-terapeut si Tehnician Nutritionist a indrumat si format prin training-uri, coaching, speaking si mentoring grupuri care au participat la sesiuni de training, seminarii, team-building-uri, workshopuri și sesiuni de coaching.

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Close